Calitate inca din 1859

Povestea doctorului Emanuel Bronner, creatorul sapunurilor Dr. Bronner, incepe in urma cu peste 150 de ani si 5 generatii, care au continuat sa ofere si sa dezvolte un produs „verde”, renumit pentru calitatea, versatilitatea si atentia deosebita acordata mediului inconjurator. In 1858, stramosii lui Emanuel Bronner au infiintat o fabrica de sapun in orasul german, Laupheim, in regiunea Swabia. Fabrica s-a extins rapid, si, ca urmare, a fost mutata la Heilbronn, in 1880.

Imagine cu fabrica initiala de sapun, din orasul Heilbronn, Germania                                                                              Dr. Emanuel Bronner

Emanuel Bronner, nascut in 1908, a invatat si el comertul cu produse din sapun, ceea ce  l-a facut sa devina a treia generatie din aceasta familie germano-evreiasca care a condus compania. Pentru a-si pune in aplicare ideile, a emigrat in SUA, in 1929, cu scopul de a dezvolta si a comercializa sapunurile lichide si solide, de inalta calitate, ale familiei sale. Parintii sai au ramas in Germania. Asa cum au facut multi alti evrei, ei au subestimat intentia criminala a nazistilor, si au murit la Auschwitz si la Theresienstadt. Marcat de aceasta experienta, Emanuel Bronner a inceput sa tina prelegeri, in care a impartasit viziunea sa despre o lume fara razboi si ura.

Comportamentul constiincios si respectul pentru aproapele sau si pentru natura au fost esentiale in gandurile sale, pe care le-a rezumat in renumitele cuvinte:

„We are ALL-ONE or NONE” („Suntem toti UNUL sau nimic”)

In 1948, a fondat compania “Dr. Bronner’s Magic Soaps” asa cum exista, in prezent, in Los Angeles.

De atunci, notorietatea acestora a crescut incet, dar s-a dezvoltat puternic, astfel ca, sapunul Dr. Bronner a devenit astazi unul dintre cele mai populare si respectate branduri din America.

Cu toate acestea, Emanuel Bronner nu s-a considerat, in primul rand, un om de afaceri, fiind un om politic, pacifist si activist. Convingerile sale morale si religioase apar si azi pe etichetele produselor Dr. Bronner, aceste mesaje fiind una dintre particularitatile care fac din sapunul Dr. Bronner acel sapun Magic!

De asemenea, pe eticheta apar si sugestii de utilizare ale produsului, Emanuel Bronner, in stilul sau caracteristic, aducand in atentia consumatorilor cele 18 moduri in care se poate folosi sapunul lichid Dr. Bronner.

Produsele Dr. Bronner, dar in special sapunul lichid cu aroma de menta, au avut o crestere impresionanata de notorietate intre anii 1960 si 1970, cand consumatorii au redescoperit importanta si beneficiile utilizarii produselor naturale si efectele pe care acestea le au pe termen lung.

Emanuel Bronner sustinea conferinte extinse de-a lungul intregii tari si isi lasa numarul de telefon personal pe eticheta, oferind, astfel consumatorilor posibilitatea de a-l contacta. A devenit o emblema inspirationala pentru hippiotii din anii ‘60 si a dobandit acoperire media in publicatiile vremii datorita personalitatii si calitatilor sale, astfel ca din relatia simbiotica dintre eticheta si produs a rezultat o campanie foarte buna de marketing viral.

Eticheta a fost pentru Emanuel Bronner vehicolul prin care si-a raspandit mesajul, deoarece excentricitatile etichetei i-au determinat pe oameni sa vorbeasca despre asta si sa impartaseasca aceasta informatie cu altii.

Misiunea companiei Dr. Bronner

Dr. Bronner este o afacere de familie dedicata onorarii viziunii fondatorului sau, Emanuel Bronner, prin producerea de  sapunuri de inalta calitate, cu reponsabilitate fata de mediul inconjurator si fata de societate. All-One!

Mike

“Aceasta este acum o companie de generatia a cincea pe care o conducem, pastrand o traditie indelungata de integritate, seriozitate si responsabilitate. Acest lucru se reflecta in produsele, activitatile si gandirea companiei noastre” Mike Bronner, Vice Presedintele Dr. Bronner’s Magic Soaps.

 

Conducerea afacerii pe baza capitalismului constructiv este foarte usor de observat la Fabrica Dr. Bronner:

Sub efectul regulei de “1 la 5”, membrii din consiliul de conducere castiga, cel mult de cinci ori fata de angajatul cu cel mai mic salariu.

David

“Dorim sa demonstram ca este intr-adevar posibil sa facem afaceri intr-o maniera durabila si echitabila” – David Bronner, Presedintele Dr. Bronner’s Magic Soaps.

Din 2006, compania sustine dezvoltarea durabila si dreptatea sociala prin proiectele de Comert Echitabil, in toata lumea – in beneficiul a peste 3.000 de fermieri, lucratori si familiile lor.

Emanuel Bronner a fost un pionier in industria sapunurilor naturale, a lansat o noua categorie de produse, care s-a dezvoltat lent si a generat succes incepand cu a doua si a treia generatie .

Directii de Influenta

Responsabilitatea pentru CALITATEA PRODUSELOR

Se urmaresc cu mare atentie culturile din care se aleg ingredientele, se folosesc numai produse certificate de organisme internationale, sapunurile sunt complet biodegradabile, ambalajele sunt reciclabile, nu se folosesc agenti sintetici. Fabricarea de sapunuri naturale din ingrediente vegetale a fost expresia filozofiei lui Emanuel Bronner si a transmis un semnal, mai ales, intr-o perioada in care productia de agenti de curatare de uz casnic si cosmetice din produse petrochimice era in plina expansiune.

Responsabilitatea fata de FAMILIE

Dr. Bronner Magic Soaps a inceput ca o afacere de familie, businessul a crescut, s-a extins si s-a dezvoltat, insa toti cei care lucreaza aici sunt considerati a fi familia extinsa Dr. Bronner si beneficiaza de programe speciale de plati, compensatii, bonusari. O treime din profiturile companiei este investita, in mod traditional, in activitati sociale si de binefacere.

Importanta FURNIZORILOR

Toate produsele folosite la prepararea sapunurilor Dr. Bronner se obtin prin proiecte „Fair Trade” – asigurarea unui pret corect, a unor salarii si a unor avantaje pentru fermieri/muncitori si familiile acestora.

Responsabilitatea pentru CLAUZE FILANTROPICE

Sapunurile Dr. Bronner nu sunt doar sapunuri, ci asa cum le spune numele sunt „Magic Soaps”, magic prin contextul care le defineste, prin strategia folosita la prepararea lor, prin calitatea ingredientelor folosite, prin atentia acordata resurselor materiale si umane, prin filozofia All-In-One.