9 obiceiuri simple care te invata cum sa spui STOP gandurilor care te coplesesc

Oare ce-i opreste pe oameni sa traiasca viata pe care si-o doresc cu adevarat?

Unul dintre raspunsuri se afla in faptul ca oamenii gandesc foarte mult. Ei se gandesc la fiecare problema, importanta sau nu, pana cand devine mai grava decat este in realitate. Chiar si aspectele pozitive, daca sunt intens analizate,  ajung sa nu mai para asa. Isi pierd din bucuria sentimentului  de bine de la inceput.

Bineinteles ca analiza unei situatii,  a unui  lucru,  a unei  imprejurari este un lucru bun, insa totul trebuie facut cu masura. Cu moderatie. Sa nu ne autosabotam singuri, astfel incat sa nu mai vedem nici lucurile bune care ni se intampla in viata.

Puteti gasi mai jos,  9 obiceiuri simple care implementate in viata de zi cu zi, va pot ajuta sa deveniti un „ganditor” destept si sa traiti frumos si fericit, fara ganduri care sa va invadeze in permanenta si sa va  „fure”  linistea.

  1.   Priviti lucurile in ansamblu

Este foarte usor sa cadem in capcana de a exagera orice lucru marunt din viata, doar din cauza ca ne gandim prea mult la el. Astfel ca, atunci cand te gandesti incontinuu la un lucru, opreste-te pentru o clipa si intreaba-te:

„Va mai conta acest lucru pentru mine in urmatorii 5 ani? Dar in urmatoarele 5 saptamani?”

Aceasta simpla intrebare va poate ajuta sa reveniti in momentul prezent,  sa va opriti sirul gandurilor inutile pe un anumit subiect si sa va concentrati atentia pe ceea ce conteaza cu adevarat.

  1.   Stabiliti-va dead-line-uri scurte pentru a lua o decizie

Daca nu va setati un termen limita in care sa luati o decizie si sa actionati, veti continua la nesfarsit sa va ganditi la acel subiect si sa-l intoarceti pe toate partile in minte, astfel ca, cel mai intelept lucru in acest caz este sa luati o decizie.  Acum! Cat mai repede.

Astfel:

  • Pentru aspectele mai mici, nu foarte importante, cum ar fi sa speli vasele, sa raspunzi la un mail sau sa faci miscare, va puteti stabili un termen limita de maxim 30 secunde pentru a lua o decizie.
  • Pentru aspecte importante la care obisnuim sa ne gandim zile sau saptamani, ne putem seta ca termen sfarsitul zilei, de exemplu.

Important este sa ne stabilim un termen limita si sa ne tinem de el.

  1.   Deveniti o persoana de actiune

Impartiti orice sarcina mare in mai multe sarcini mici si luati-le pe rand. Faceti primul pas, apoi al doilea si tot asa. In acest fel, nu va veti simti  complesit de dificultatea sarcinii initiale si de gandurile referitoare la ea  si nu mai amanati la nesfasit, evitati procrastinarea.

  1.   Acceptati ca nu puteti controla totul

Daca va ganditi in continuu , de cateva zeci de ori la un lucru inseamna ca incercati sa controlati totul, sa nu riscati sa faceti vreo greseala si sa va faceti de ras.

Insa greselile fac parte din viata, va ajuta sa iesiti din zona de confort, sa cresteti, sa priviti lucrurile dintr-o noua pespectiva, sa invatati o lectie.

Astfel ca,  incercati sa acceptati ca nu puteti controla totul, ca inevitabilul se poate produce, insa asta nu este, neaparat, un lucru rau. Incercati sa o luati pas cu pas. Totul se invata. Chiar si acceptarea.

  1.  Nu luati decizii cand va este foame sau sunteti somnoros

De multe ori, se poate intampla ca atunci cand va este foame sau cand sunteti pe punctul de a adormi, ganduri negative sa va apara in minte si sa va deranjeze.  Si fiind intr-o stare vulnerabila, totul sa vi se para mai complicat decat poate fi in realitate.

Cel mai important in astfel de situatii este sa le observati si sa constientizati situatia, acceptand ca nu este cazul sa luati o decizie in acel moment.

O minte limpede si odinita poate altfel face fata oricarei situatii intr-un mod constructiv. Asteptati, asadar, momentul potrivit pentru luarea deciziilor.

  1.   Nu va lasati prada temerilor

Mintea este un regizor extraordinar, poate crea scenarii diverse, iar noi puteam parea neputinciosi si coplesiti de posibilele pericole care pot aparea.

In astfel de situatii, cel mai simplu mod prin care putem contracara efectele fricilor asupra starii noastre de bine este de a ne intreba: „Ce se poate intampla cel mai rau in aceasta situatie?” si vom realiza ca, de fapt, ceea ce se poate intampla, nu este atat de infricosator precum mintea ne poate face sa credem.

Dureaza doar cateva minute sa „fortam” mintea sa gandeasca limpede, dar ne poate salva de mult timp pierdut in scenarii care nu se vor intampla niciodata.

  1.   Faceti miscare

Atunci cand facem miscare, mintea se concentreaza pe momentul respectiv. Corpul face efort, mintea se linisteste si se elibereaza tensiuni, iar in final, starea de bine se instaleaz! Concluzia –  faceti efort cat de des puteti si veti fi mai linistiti!

  1.   Incercati sa traiti mai mult in PREZENT

Este foarte important sa realizati ca va aflati AICI si ACUM, in prezent!

Noi am identificat 3 modalitati care va ajuta sa va reconectati la momentul prezent:

  • Incetiniti ritmul activitatii pe care o faceti: mergeti mai incet, vorbiti mai incet, conduceti mai incet, scrieti mai incet, etc…in acest fel, deveniti constient de corpul dumneavoastra si de tot ceea ce se intampla in jur. Deveniti prezent!
  • Aplecati-va toata atentia asupra activitatii pe care o faceti si spuneti-va in gand: acum scriu, acum ma spal pe dinti, acum fac o plimbare prin natura, etc…acest reminder simplu, facut la momentul potrivit va ajuta sa va focusati pe ceea ce se intampla in prezent, indepartandu-va de jocurile mintii.
  • Faceti o pauza, deconectati-va de la ceea ce faceti si reapucati-va ulterior. Daca simtiti ca va coplesesc gandurile, spuneti STOP, faceti o pauza de cateva minute in care pur si simplu stati linistiti si doar observati ceea ce se intampla in jur, observati, fara sa judecati! Observati cu toate simturile, auziti, mirositi, pipaiti, observati-va respiratia, inspirati si expirati, simtiti!
  1.   Creati-va un mediu care sa va inspire

Oamenii care va inconjoara, cartile pe care le cititi, filmele pe care le vizionati, muzica pe care o ascultati, blogurile, forumurile pe care le urmariti, toate au un impact foarte mare asupra starii dumnevoastra de bine si va pot educa sa spuneti STOP gandurilor inutile si sa va bucurati mai mult de viata de zi cu zi, sa fiti recunoscatori pentru tot ce este frumos si pozitiv! Pentru ca exista intotdeauna! Doar aplecati-va atentia asupra acestor aspecte.

Sursa:

http://expandedconsciousness.com/2014/03/25/how-to-stop-overthinking-everything-9-simple-habits/

 

Echipa Team Organic cauta in miile de articole publicate pe internet si nu numai, acele articole cu care rezoneaza si pe care le considera utile sau creeaza articole gata sa fie rasfoite, pentru a invata cu totii cum sa traim mai simplu si mai frumos in fiecare zi! SimplyLiveORGANIC!MAGIC

Daca v-a placut articolul si il considerati util, asteptam comentariile voastre mai jos!